Czy warto w postprodukcji zdjęć biznesowych podmieniać szare tło na tło z biura?

  Podmiana tła w postprodukcji czy warto?

   Ostatnio w moich zleceniach więcej zaczynam bawić się w postprodukcji. Moi klienci otrzymują ode mnie jako bonus również zdjęcia z podmienionym tłem. Zamiast szarego jednolitego tła na jakim robimy zdjęcia dostają ode mnie dodatkowo zdjęcia na tle biura i nie tylko. Zdjęcia te są bardziej dynamiczne, więcej się na nich dzieje. Odzew od klientów jest pozytywny.

Jakie są zalety podmienionego tła?

  1. Tło biurowe,  może dodać kontekst do zdjęcia, podkreślić branżę, specjalizację danej osoby. To dobry wybór dla osób z sektora korporacyjnego, doradczego lub start-upów, gdzie przestrzeń biurowa może pełnić ważną rolę w wizerunku firmy.
  2. Możliwość dopasowania tła do identyfikacji wizualnej firmy (np. zdjęcia na stronie internetowej lub w materiałach marketingowych) może zapewnić spójność wizualną, co zwiększa profesjonalizm prezentacji.

Z jakim ryzykiem wiąże się podmienianie tła?

  1. Zawsze pojawia się ryzyko sztuczności jeśli tło biurowe zostanie dodane nieprawidłowo lub nieodpowiednio dobrane. Zawsze dobierając tło zwracam uwagę na perspektywę, kolorystykę – choć tę  zawsze mogę delikatnie dopasować do kolorystyki postaci.
  2. Przy wyborze teł zwracam również uwagę aby nie było zbyt dużo detali, które mogą odciągać uwagę od głównego tematu zdjęcia, czyli osoby.
  3. Podmienione biurowe tło musi pasować do stylu fotografii

Kiedy warto podmienić tło w postprodukcji na biurowe? 

  • W przypadku branż, w których kontekst biurowy wzmacnia wizerunek (np. korporacje, prawnicy, doradcy finansowi), tło biurowe może być dobrym rozwiązaniem i ciekawą opcją dodatkową
  • Podmiana tła na zdjęciach pracowników może pomóc w budowaniu spójnego wizerunku marki.
  • Czasami klienci czują, że tło biurowe dodaje zdjęciu energii i lepiej prezentuje ich osobowość.

Kiedy warto pozostawić jednolite tło?

  • Jednolite tło jest neutralne i klasyczne, co sprawia, że zdjęcia na takim tle są uniwersalne i mogą być używane np. na LinkedIn, CV, czy na stronach internetowych
  • W przypadku zdjęć biznesowych, gdzie główny nacisk kładziony jest na osobę, minimalistyczne tło pozwala na pełne skupienie uwagi na jej sylwetce, wyrazie twarzy i ubiorze.
  • Jednolite tło dobrze sprawdza się przy formalnych zdjęciach biznesowych gdzie nie chodzi o „scenę”, a o czysty, elegancki wygląd.

 

Podsumowując i przedstawiając za i przeciw dalej uważam że zawsze należy mieć minimalistyczne zdjęcie biznesowe na jednolitym najczęściej szarym tle i jako dodatkowe do wykorzystania w innych celach zdjęcie z podmienionym tłem np. na biurowe. Oczywiście świetnie gdy mamy możliwość zrobić naturalne zdjęcie biznesowe w biurze i nie musimy tego biura podkładać w postprodukcji.  Jednak sam fakt iż istnieje taka możliwość daje nam dużo więcej możliwości marketingowych. 

Czytaj także
Blog
Katarzyna Wrona

Portret biznesowy dla adwokata

Sesja biznesowa w studio dla adwokata Inwestycja w profesjonalną sesję biznesową dla własnej marki osobistej to decyzja, która przynosi liczne korzyści zarówno w krótkim, jak

Więcej

Strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies.